Nejčastější otázky a odpovědi týkající se cestovního pojištění
ČSOB pojišťovny a.s.

Dotaz:
Jaké pojištění mohu uzavřít při cestě do zahraničí?
Odpověď:
Základní pojištění, které by měl před cestou do ciziny uzavřít opravdu každý, je pojištění léčebných výloh v zahraničí. Jste-li pojištěni, pojišťovna uhradí náklady na hospitalizaci, repatriaci, lékařské ošetření a pečovatelskou péči. Dále lze sjednat připojištění úrazu, zavazadel, odpovědnosti za škodu a doplňkové připojištění storna zájezdu. Podrobnosti k jednotlivým jsou uvedeny ve Všeobecných (VPP) a Doplňkových (DPP) pojistných podmínkách.
Dotaz:
Jak mohu pojištění sjednané po Internetu zrušit?
Odpověď:
Vaše pojistná smlouva sjednaná prostřednictvím Internetu bude automaticky stornovaná v případě neuhrazení pojistného.
Dotaz:
Jak mám postupovat v případě pojistné události v zahraničí?
Odpověď:
V případě pojistné události v zahraničí kontaktujte prosím naši asistenční službu AXA Assistance.
Operátorovi asistenční služby je při kontaktu nutné nahlásit:
· že jste pojištěni u ČSOB Pojišťovny, a. s.,
· jméno, příjmení a rodné číslo pojištěného,
· číslo pojistné smlouvy,
· důvod, proč asistenční službu kontaktujete,
· telefonní číslo, na kterém je Vás možné zpětně kontaktovat,
· telefonní číslo, případně adresu ošetřujícího lékaře, zdravotnického zařízení.
Při styku se zahraničními zdravotnickými zařízeními je povinností pojištěného se vždy prokázat doklady vydanými ČSOB Pojišťovnou, a. s. a cestovním dokladem k prokázání totožnosti.
Dotaz:
Sjednal jsem si cestovní pojištění a nevytiskly se mi doklady o smlouvě. Potřebuji je a pokud ano, dají se nějak zpětně vytisknout?
Odpověď:
Doklady o pojistné smlouvě se skládají ze dvou částí:
a) vlastní pojistná smlouva,
b) potvrzení o cestovním pojištění (pro každou pojištěnou osobu)
Oba typy dokladů je potřeba na cestu, které se pojištění týká, vzít s sebou. V případě nějakých problémů je budete potřebovat pro snadnější vyhledání Vaší pojistné smlouvy naší asistenční službou. Pokud se Vám z nějakých důvodů nepodařilo tyto doklady vytisknout, máte několik možností, jak je získat:
1) navštívit nejbližší pobočku (agenturu, kancelář) naší pojišťovny, kde Vám na základě Vašich osobních dokladů Vaši pojistnou smlouvy vyhledají a vytisknou tzv. opis pojistné smlouvy
2) požádat na našem klientském centru (tel.: 800 100 777) o zaslání těchto dokladů (budou na základě čísla pojistné smlouvy vytištěny a zaslány na adresu pojistníka)
3) pokud jste svou pojistnou smlouvy ještě neuhradili, můžete si pojistnou smlouvu sjednat znovu - původní pojistná smlouvy bude automaticky z důvodu nezaplacení stornována
Dotaz:
Jaké jsou možnosti zaplacení cestovního pojištění?
Odpověď:
Cestovní pojištění lze zaplatit těmito způsoby:

a) na nejbližším obchodním místě ČSOB Pojišťovny
b) příkazem k úhradě
c) složenkou na poště, kde číslo účtu je 107082456/0300 a variabilní symbol je číslo Vaší pojistné smlouvy
Při platbě pojistného výše uvedenými způsoby musíte k pojistné smlouvě přiložit doklad o zaplacení, kterým se spolu se smlouvou budete v případě pojistné události prokazovat.

d) GSM banking T-Mobile
e) GSM banking Eurotel
f) platební kartou Eurocard / Mastercard a Visa
Při platbě těmito způsoby je číslo účtu i variabilní číslo (číslo pojistné smlouvy) automaticky přednastaveno.

g) E-banka - pokud vlastníte účet v E-bance, lze využít i toto rozhraní.
Dotaz:
Sjednal jsem si cestovní pojištění a v informacích o zaplacení se mi zobrazuje nezaplaceno i když jsem již úhradu provedl a variabilní symbol je v pořádku (tedy obsahuje číslo mé smlouvy)...
Odpověď:
Ano, bohužel se toto stává, problém však vzniká tím, že sice Váš požadavek na zaplacení smlouvy byl Vaším bankovním ústavem ihned zpracován, avšak mezibankovní transakce mohou trvat až tři dny. Dále po obdržení platby na náš účet (a předání informace z banky do ČSOB pojišťovny a.s.) trvá ještě jeden den, než se právě Vaše platba tzv. 'spáruje' s Vaší pojistnou smlouvou. Proto prosíme naše klienty o trpělivost a případnou kontrolu, zda platba byla opravdu provedena se správným variabilním symbolem - pokud ano, peníze na Vaši smlouvu určitě dorazí a smlouva je platná.
Dotaz:
Co je to oprávněná osoba a jak ji zadat při sjednávání cestovního pojištění?
Odpověď:
Podle zákona č. 37/2004 Sb., o pojistné smlouvě bylo sjednání cestovního pojištění doplněno o oprávněnou osobu. V případě škodné události je této osobě vyplaceno pojistné plnění. Ve většině případů se jedná o osobu shodnou s pojištěným. Oprávněnou osobou může být jak fyzická osoba, tak i právnický subjekt (firma). Při sjednávání pojištění musí být vždy oprávněná osoba doplněna, i když je shodná s pojištěným.
Vyplnění se provádí následujícím způsobem: nejdříve vybere pro kterého pojištěného se oprávněná osoba uvádí a následně se vybere buď osoba shodná s pojištěným nebo se uvede osoba dle přání klienta. Tlačítkem "přidat" se tato osoba přiřadí k danému pojištěnému. Oprávněných osob lze na pojistné smlouvě uvést několik dle uvážení klienta.
Dotaz:
Proč mi byl zaslán e-mailem návrh pojistné smlouvy, když jsem si tuto vytiskl po jejím vyplnění na internetových stránkách?
Odpověď:
Podle zákona č. 37/2004 Sb., o pojistné smlouvě musí mít pojistná smlouva písemnou formu. Vzhledem k tomu, že sjednáním přes internet nedochází k přímému kontaktu pojistitele s pojištěným je pojištěnému (klientovi) na jeho zadanou e-mailovou adresu zasílána akceptace návrhu PS potvrzená ze strany ČSOB pojišťovny elektronickým podpisem.
Dotaz:
Kde zjistím heslo, které po mě chcete po aktivaci cesty doručené e-mailem?
Odpověď:
Při sjednáváni pojistné smlouvy, po vyplnění všech povinných údajů a po potvrzení sjednání pojistné smlouvy se Vám objeví stránka s rekapitulací (+ další důležité informace). V záhlaví je červeně zvýrazněna kombinace písmen a číslic. Tuto kombinaci čísel si zaznamenejte, tak jak je uvedena (pozor na malá, velká písmena, záměnu nuly s písmenem O atd.). Po otevření e-mailu naleznete odkaz po jehož aktivaci se Vám otevře formulář, který po Vás bude požadovat toto heslo. Po potvrzení hesla je pojistná smlouva potvrzena ze strany ČSOB pojišťovny a pojistnou smlouvu (potvrzení o pojištění) si můžete kdykoliv a v jakémkoli množství vytisknout. Dále se dá z tohoto místa provést i dodatečná on-line platba.
Dotaz:
Jak mám postupovat, když chci pojistné uhradit platební kartou přes internet?
Odpověď:
V případě, že platbu pojistného chcete provést pomocí platební karty, aktivujete v nabídce plateb, platbu on-line. Následně budete dále veden k tomu, co je nutné zadat k úspěšnému provedení transakce. V případě, že Vaše karta je chráněna 3D budete požádán o heslo. Toto heslo by Vám měl sdělit zástupce Vašeho bankovního ústavu.
Dotaz:
Mám jiný dotaz zde neuvedený...
Odpověď:
Samozřejmě nejčastější dotazy budeme průběžně doplňovat, pro získání potřebných informací můžete použít:
a) naši bezplatnou linku: 800 100 777
b) napsat e-mail: info@csobpoj.cz